• درمانگاه شبانه روزی فرهنگیان اصفهان
تلفن تماس:  03132226741

مراحل انجام کامپوزیت دندان ممکن است در یک جلسه انجام شود. اما برای انجام لمینت دندان حداقل دو الی سه جلسه زمان نیاز است. در این بخش قصد داریم مراحل انجام ایمپلنت دندان را توضیح دهیم، با ما همراه باشید:

درمان های پیش از انجام کامپوزیت چیست ؟

پیش از آن که بخواهید روش کامپوزیت دندان را اجرا نمائید باید از سلامت لثه های خود اطمینان کامل حاصل نمائید. در صورتی که لثه شما دچار التهاب باشد باید به صورت کامل التهاب لثه شما درمان شود. البته برخی از درمان ها را می توان دقیقا در زمان اجرای کامپوزیت دندان انجام داد. ترمیم و درمان دندان ها در صورتی که جزئی باشد نیاز به زمان جداگانه برای اجرا ندارد.

مراحل انجام کامپوزیت دندان چگونه است؟

ابتدا باید در یک جلسه مشاوره رنگ و نوع کامپوزیت دندان انتخاب شود. و اگر درمانی لازم است بر روی دندان های فرد انجام شود در این جلسه اقدامات لازم مبذول شود. پس از آن در صورتی که دندان ها عاری از هر گونه مشکل بود باید سطح دندان به صورت کامل برس شود.

در مرحله بعدی بخشی از مواد کامپوزیت را بر روی دندان قرار می دهند تا رنگ آن بررسی شود و در صورت دل خواه بودن کار را آغاز کنند. اولین معیاری که برای انتخاب رنگ وجود دارد نظر و سلیقه شما است.

کامپوزیت در طیف رنگی سفید تا رنگ طبیعی دندان شما وجود دارد که بهتر است بر حسب رنگ چهره خود و مشورت پزشک رنگ نهایی را انتخاب نمائید.

پس از آنکه سطح دندان را به صورت کامل برس شده و خشک شد، باید فرآیند درمان زیبایی را آغاز نمود. با استفاده از قلم مخصوص بخشی از مواد را روی دندان قرار داد و به خوبی فرم دهی انجام داد. در نهایت هر لایه را باید با استفاده از نور آبی و دستگاه مخصوص سفت کرده تا استحکام کافی خود را حفظ کنند.

پس از آن هر بخشی از کامپوزیت که اضافه بود را باید از روی سطح دندان برداشته تا سطحی درخشان و کاملا صاف ایجاد کرد. هر گونه بلندی که از مواد وجود دارد باید گرفته شود تا از ایجاد لب پریدگی جلوگیری شود. در نهایت بر روی دندان پالیش انجام می شود تا سطحی درخشان، صاف و صیقلی داشته باشید. در نهایت لثه باید به صورت فیزیولوزیک شست و شو داده شود تا مراحل درمان زیبایی به پایان برسد.